י' טבת התשפ"ה
10.01.2025
ניצול תקציבים

קידום אתרי מותגים גדולים: כך עושים את זה

אם יש לכם מותג גדול וידוע בשוק שאתם רוצים לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית, יש לא מעט נקודות חוזק שבהן תוכלו להשתמש. יחד עם זאת, יש גם אתגרים שאתרים קטנים ובינוניים לא צריכים להתמודד איתם • אם אתם יודעים כיצד לנצל את יתרונות החוזק ולהתגבר על האתגרים, ניתן להימנע מטעויות ובזבוז של תקציבים גדולים

קידום אתרי מותגים גדולים: כך עושים את זה
קידום מותגים צילום: Unsplash

אסטרטגיות SEO בסיסיות לאתרי מותג

הגורמים העיקריים על פיהם גוגל בוחן את הרלוונטיות של אתרי אינטרנט הם תוכן וקישורים. התוכן חייב להיות מועיל לגולש ואילו בניית וקניית קישורים מאתרים חיצוניים חייבים להגיע מאתרים סמכותיים, שגם קשורים לנושא של האתר אליו הם מקשרים.

אתגר התוכן

בניית אסטרטגיית תוכן באתרי מותג עשויה להיות מאתגרת: מצד אחד אנחנו רוצים להציג את הפן השיווקי של המותג שלנו ולמעשה למכור ללקוח. מצד שני, תוכן שכזה לא בהכרח מציג ערך יוצא דופן ומחדש משהו לגולש, וזה בדיוק מה שהאלגוריתם של גוגל מחפש.

בהרבה אתרי מותגים רואים הרבה יותר טקסט שיווקי מאשר מאמרים או תכנים מקצועיים. ויותר גרוע, הטקסט הזה מפוזר בצורה לא אחידה.

לדוגמה, עמוד מוצר שמחלקת המכירות דוחפת לקדם אותו יכלול הרבה תוכן על נפלאות המוצר, ואילו עמוד קטגוריות יכלול במקרה הטוב כמה שורות שיווקיות.

לכן חשוב לאזן בין המידע השיווקי לבין המידע המקצועי ולהקפיד על כך שיהיה עמוד אודות מסודר אחד או יותר (במקרה ולמותג יש כמה מחלקות או מותגים בנים).

גוגל לא מצפה שכל האתר יהיה סופר מקצועי, אבל הוא כן מצפה שיהיה לגולש קל יחסית למצוא מידע שיעזור לו לבצע רכישה מושכלת או יספק לו מידע שימושי כיצד להשתמש במוצרים בצורה הטובה ביותר.

לדוגמה, אם מדובר באתרי של מותג כמו "מחסני תאורה", מאמר שיסביר כיצד להיערך לתאורה בחירום (רלוונטי מאוד כיום) עשוי להיות בדיוק מה שהגולש מחפש.

כמויות גדולות של דפים

בהמשך לתוכן, אתרי מותג מסוימים כמו אתרי אי-קומרס (שמוכרים מוצרים של המותג ברשת) כוללים מאות ואף אלפי עמודים. לפעמים זה פשוט לא פרקטי לעדכן את כל הדפים האלו עם טקסט ייחודי.

דבר אחד שכן אפשר לעשות הוא לבצע מחקר מילות מפתח על הדפים הקיימים. כלומר, לתת לשירות כמו ahrefs לרוץ על האתר עצמו ולהוציא ממנו מילות מפתח שהן יחסית פחות תחרותיות, אבל כאלו שהאתר בכל מקרה מדורג עליהן.

באמצעות אופטימיזציה פשוטה יחסית של העמודים שמוחזרים עבור המילים האלו ניתן לשפר אפילו יותר את המיקומים שלהן ולקבל הרבה תנועה ממוקדת בלי הרבה מאמץ.

קישורים

קישורים הם אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לאתרי מותגים. רוב המותגים זוכים לקישורים "טבעיים" (שלא נוצרו באופן מכוון) בזכות אתרי לקוחות או ספקים שלהם שמקשרים לאתר.

לדוגמה, אם מסעדה מסוימת עובדת רק עם תוצרת ממשק ידוע, סביר להניח שהמשק יציג את המסעדה בעמוד הלקוחות שלו (אחרי הכול זה גם עוזר לתדמית שלו בגוגל...).

לכן הדבר הראשון שמותגים צריכים לעשות זה לוודא שהקישורים האלו קיימים ולא מדובר בסתם תמונה או סרטון. יש משמעות גם לקישור שיוצא מתמונה (כשהתמונה היא לחיצה), או קישור שיוצא מטקסט מתחת לסרטון.

אבל זה לא הכול: מותגים גדולים יכולים לשתף פעולה עם אתרי אינטרנט גדולים ובעיקר אתרים שעוסקים בקשת של נושאים. לדוגמה, ynet יכול לפרסם כתבה כיצד לחסוך בקניית רהיטים. בכתבה כזו הוא יכול לראיין מנהל הרשת או המותג.

למרות לעיתים מדובר בכתבה ממומנת שיכולה לעלות כמה אלפי שקלים, אבל האפקט הוא כפול: גם קישור וגם חשיפה והמרות.

חווית משתמש בלי להזניח את ה-SEO

אתגר נוסף שמאפיין אתרי מותגים הוא ממשק וחווית משתמש שאינם תמיד מיישרים קו עם האתרים המוכרים. אחד התרחישים הכי נפוצים הוא של התנגשות בין המעצבים ומי שאחראי על חווית המשתמש לבין מקדמי אתרים.

הפתרון הוא לנסות לגשר על הפערים. חשוב לזכור שגוגל מסתכל גם על פרמטרים שחשובים לכל הצדדים. לדוגמה:

  • סידור התפריטים
  • סידור האלמנטים השונים על המסך בצורה שתהיה נוחה לגולש
  • עיצוב מותאם למובייל

הפערים המשמעותיים שנשארים הם לרוב אלו שקשורים לכמות התוכן ואפקטים שיכולים להאט את האתר, ומבחינת המקדמים לא ממש תורמים לקידום (למרות שהיום יש יותר מודעות לעניין).

לדוגמה, באתר שמוכר מטבחים חלק גדול מהאתר מוקדש לגלריות שונות וגם בעמודי פרויקטים אין לעיתים המון טקסט.

כדי לגשר על הפערים, אין מה לעשות ואחד מן הצדדים בדרך כלל יהיה חייב להתגמש. למשל, אם רוצים יותר תוכן בעמוד, אפשר למקם אותו מתחת לתמונה ולהפוך את העמוד לארוך יותר.

אם הפתרון הזה לא מספק, קיימת גם האופציה להשתמש בטקסט שנפתח בלחיצת כפתור או מגע אצבע, אם כי זה פחות מקובל היום. בכל מקרה, גוגל לא מעניש על כך, אלא אם כן מדובר בטקסט שמוסתר לחלוטין מעיניו של הגולש.

המרות מ-SEO אורגני

עוד נושא שחייבים לגעת בו הוא כל נושא ההמרות האורגניות. בעוד בשיווק ממומן קל יחסית להציב יעדים באמצעות טפסים שיושבים בדפי נחיתה או יצירת מעורבות ברשתות חברתיות, בכל מה שקשור לקידום אורגני, זה מאתגר יותר.

הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא באמצעות הפרדה ברורה בין הטפסים האורגנים לבין טפסים אחרים ברמת הקוד והיעדים ב-Google Analytics.

לאחר מכן ניתן לעקוב אחרי המסלול אותו הגולש עובר בדרך ל"טופס האורגני" מהעמוד אליו הגיע דרך גוגל. כאן חשוב לשים לב שגולשים ממלאים את הטפסים והופכים ללידים ישירות דרך העמוד שהגיעו אליו, ולכן אחוז נטישה גבוה (Bounce Rate) אינו בהכרח מעיד על כך שאתם עושים משהו לא נכון.

אם אתם רוצים להעמיק יותר באופן בו ניתן לקדם מותגים גדולים ברמה הטכנית, יש עשרות מדריכים שונים ברשת. לדוגמה, המדריך הזה מדבר גם על יצירת מודעות לחשיבות ה-SEO ברמת הארגון ולא רק מהבחינה הטכנית.

כדי למצוא מדריכים נוספים חפשו "SEO For large websites" או "SEO For big companies".

לסיכום

  • שלבו בין תוכן שיווקי למקצועי
  • אל תנסו לקדם את כל העמודים או מילות המפתח, אלא מצאו הזדמנויות שקל ליישם
  • בדקו שיש קישורים משותפים עסקיים ובמקרה הצורך שתפו פעולה או רכשו כתבות ממומנות מאתרים גדולים
  • עבדו עם אנשי ה-UX/UI ונסו לגשר על הפערים בלי לפגוע בקידום
  • הפרידו בין המרות שמקורן בערוץ האורגני והמרות אחרות

על SEO-Rush

SEO-Rush מתמחה בקידום אתרים ברשת האינטרנט, פיתוח אתרים ומציעה שירותי בניית קישורים. ל-SEO Rush ניסיון של שנים רבות בשוק עם החברות והמותגים הגדולים במשק.

היכנסו לאתר שלנו כדי לקבל מידע נוסף על כל מה שאנחנו מציעים.

seo-rush

art

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}