× הורדה
בחדרי חרדים
האפליקציה
י"א תמוז התשפ"ו
26.06.2026
סייע למשמרות המהפכה

נעצר האקר איראני: ביצע מתקפות סייבר שגרמו נזק של מיליארדים בארה"ב

משטרת מונטנגרו וה-FBI עצרו אזרח איראני המבוקש על ידי ארצות הברית בגין פריצת סייבר באוניברסיטאות אמריקאיות וסייע למשמרות המהפכה של איראן

 נעצר האקר איראני: ביצע מתקפות סייבר שגרמו נזק של מיליארדים בארה"ב
האקרים, סייבר צילום: שאטרסטוק

משטרת מונטנגרו - סרביה והלשכה הפדרלית לחקירות של ארה"ב עצרו אזרח איראני החשוד במתקפות סייבר שפגעו בתשתיות אמריקאיות בסכום של 3.4 מיליארד דולר, כך מסרה משטרת מונטנגרו.

הגבר בן ה-39, אמיר בראטי, בעל אזרחות כפולה איראנית וטורקית, מבוקש על ידי בית המשפט בניו יורק באשמת קשירת קשר לביצוע הונאת מחשב, פריצה וגניבת זהות.

הוא נעצר באתר הנופש קוטור לחוף הים האדריאטי, כך מסרה משטרת מונטנגרו. משנת 2013 ואילך הוא ביצע מתקפות פריצה מסיביות שכוונו נגד יותר מ-150 אוניברסיטאות בארצות הברית, וגרמו נזק מוערך ביותר מ-3.4 מיליארד דולר", נכתב בהצהרת המשטרה.

התיק יועבר כעת לשופט בית המשפט העליון בפודגוריצה, בירת מונטנגרו, לצורך הליכי הסגרה, הוסיפה המשטרה.

הנתונים שנאספו, כמו גם גישה לחשבונות אוניברסיטאיים שנפרצו, שימשו לטובת משמרות המהפכה האסלאמית וישויות איראניות אחרות, כולל אוניברסיטאות.

איראן ארצות הברית (ארה"ב) סרביה סייבר
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}