× הורדה
בחדרי חרדים
האפליקציה
י"א תמוז התשפ"ו
26.06.2026
חילופי דברים בקבינט

בן גביר תקף את מדיניות הפסקת האש בצפון, זמיר השיב: “אתם רציתם הפסקת אש”

במהלך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני התפתח עימות סביב אופן ההתמודדות עם הפרות מצד חיזבאללה. בן גביר קרא להרחיב את התגובה הישראלית ולהכות בארגון באופן נרחב, בעוד הרמטכ”ל אייל זמיר ושר הביטחון ישראל כ”ץ הדגישו כי צה”ל פועל נגד כל איום מיידי ואינו מסכן את הכוחות בשטח

בן גביר תקף את מדיניות הפסקת האש בצפון, זמיר השיב: “אתם רציתם הפסקת אש”
הרמטכ"ל בצפון צילום: דובר צה"ל

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה אמש, עלתה לדיון סוגיית אכיפת הפסקת האש בגבול הצפון וההתמודדות עם ניסיונות ההתעצמות של חיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי צה”ל פועל בנחישות מול כל איום מיידי. “על כל איום מיידי החיילים בשטח מגיבים. אנחנו לא מגבילים שום חייל”, אמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תהה מדוע ישראל אינה פועלת באופן רחב יותר נגד ניסיונות התחמשות של חיזבאללה. “אם רואים את חיזבאללה מתחמש, למה לא מפרקים אותם?”, שאל במהלך הדיון.

השרה אורית סטרוק הצטרפה לביקורת וטענה כי בשטח נשמעת תחושת תסכול בקרב לוחמים. “זה זוכה לביקורת מצד החיילים, שמרגישים שהם כמו במטווח”, אמרה, אך הוסיפה כי חיוני להמשיך להגיב לכל איום מיידי.

בתגובה לדברים העיר הרמטכ”ל אייל זמיר: “אתם רציתם הפסקת אש”. בן גביר השיב כי התנגד להסכם מלכתחילה: “אני לא רוצה הפסקת אש, בדיוק בגלל זה”.

נתניהו הדגיש כי ישראל נהנית מגיבוי אמריקני בכל הנוגע להגנה עצמית, ואמר כי “האמריקאים מבינים את זכותנו להגן על עצמנו”. שר הביטחון ישראל כ”ץ הוסיף כי “כל חייל יכול להגיב באופן מיידי”, וציין כי לצד יתרונות הפסקת האש קיימים גם חסרונות, אך “אנחנו לא מסכנים שום חייל”.

בהמשך הדיון טענו השרים עוצמה יהודית וגורמים נוספים כי חיזבאללה ממשיך להזרים אמצעי לחימה ותחמושת. בן גביר קרא לנצל את האירועים האחרונים כדי לשנות את המדיניות. “זו הזדמנות להקריס את ההסכם. אפשר לכסח במאות מטרות ולהפציץ אותם”, אמר.

אייל זמיר איתמר בן גביר
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}