ל' שבט התשפ"ה
28.02.2025
מנצלת את המשבר

הצעה מפתה לבעלי טסלה: "אלפי דולרים לכל אחד"

בעוד טסלה חווה ירידה חדה במכירות ואילון מאסק עסוק בוושינגטון, המתחרה הסינית-שוודית מציעה הנחה של עד 20 אלף דולר למי שיעבור מהענקית האמריקאית

הצעה מפתה לבעלי טסלה: "אלפי דולרים לכל אחד"
רכבי טסלה בטעינה - 20,000 קילומטרים ללא עלות טעינה במבצע חיסול מלאי של טסלה בישראל צילום: טסלה

השוק החשמלי רועש ומבעבע, אבל לא כולם נהנים מהחגיגה. בשעה שמכירות הרכבים החשמליים באירופה מזנקות, טסלה – פעם מלכת הכבישים החשמליים – מוצאת את עצמה בצלילה מפתיעה. 

נתונים עדכניים מראים ירידות של עשרות אחוזים במסירות הרכבים שלה ביבשת, בעוד מתחרות כמו BYD הסינית ופולסטאר, חברת הבת של וולוו, דווקא נוסקות. על רקע זה, פולסטאר משיקה מהלך נועז: היא פונה ישירות לבעלי טסלה ומציעה להם לערוק לשורותיה עם הבטחה להנחה של עד 20 אלף דולר על ליסינג של הדגם החדש, Polestar 3, כך ע"פ הדיווח באתר geektime.

ההצעה הזו מגיעה בתזמון מושלם עבור פולסטאר, שמחפשת דרכים להתבלט מול הענקית האמריקאית. "נמאס לכם מהטסלה שלכם או מהמאסק שלכם? בואו אלינו", נכתב בקריאה השיווקית של החברה, שמכוונת לא רק לרכב עצמו אלא גם למותג האישי של אילון מאסק, שהפך לדמות שנויה במחלוקת. אך כשצוללים לפרטים, מגלים שההנחה אינה כולה ייחודית לבעלי טסלה: 15 אלף דולר מתוכם הם חלק מתמריץ כללי שפולסטאר מציעה לכל הלקוחות, בעיקר בזכות הטבות מס ממשלתיות בארצות הברית, ורק 5,000 דולר נוספים מוקצים כבונוס מיוחד למי שיכול להוכיח בעלות על טסלה – אפילו דרך בן משפחה שמחזיק ברכב כזה.

המהלך הזה ממחיש עד כמה השוק החשמלי הפך תחרותי. טסלה, ששווי השוק שלה צנח לאחרונה מתחת לטריליון דולר, מתמודדת עם אתגרים כבדים: תחרות גוברת מסין, ירידה במכירות באירופה וארצות הברית, והסחות דעת של מנכ"לה, אילון מאסק, שמבלה יותר ויותר זמן בזירה הפוליטית.

מאסק, שבעבר היה הסמל של חדשנות ירוקה, נתפס כיום על ידי חלק מהציבור כדמות מפלגת, עם מעורבות עמוקה בממשל האמריקאי וקשרים הדוקים לבית הלבן. האם זה משפיע על המכירות? אי אפשר לקבוע בוודאות, אבל המתחרות לא מחכות לתשובה – הן רואות הזדמנות וקופצות עליה.

פולסטאר, עם העיצוב המוקפד והטכנולוגיה המתקדמת שלה, אמנם לא מתקרבת עדיין להיקף המכירות של טסלה, אבל המהלך הנוכחי מראה שהיא לא מפחדת לעמוד מול הגדולים. בעוד טסלה נאבקת להחזיר את הברק שלה, השאלה הגדולה היא אם הצרכנים אכן יענו לקריאה של פולסטאר – או שמא ימשיכו להמתין לראות לאן מאסק והחברה שלו מובילים את השוק החשמלי. בכל מקרה, התחרות הזו מוכיחה דבר אחד: בעולם הרכב החשמלי, אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה.

מכונית טסלה אילון מאסק

art

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}