כ"ז טבת התשפ"ה
27.01.2025
שיחה מרתקת

תיעוד: על מה שוחח רבי מיילך בידרמן עם הרבי מבעלזא?

האם שובבי"ם זה גזירה? מי שם זכוכיות במקווה לרבי מלעלוב וזכה לאריכות ימים? מדוע מוליכים את החתן עם נרות לחופה?. התמליל המלא משיחתו של המשפיע רבי מיילך בידרמן עם הרבי מבעלזא. צפו

תיעוד: על מה שוחח רבי מיילך בידרמן עם הרבי מבעלזא?
רבי מיילך בידרמן אצל הרבי מבעלזא צילום: א.מ.ש

המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן הגיע בשבוע שעבר לביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר מבעלזא לקראת שמחת נישואי בנו עם נכדת האדמו"רים מצאנז וסטראפקוב.

בתחילת הביקור אמר המשפיע שהזדמן לו להיות בשבוע האחרון עם אברכים מבעלזא בכמה מקומות, במוצש"ק לאחר שבת 'לעורר לבי' של 'צהר' באשקלון, וכן לבחורים בישיבה דחסידי בעלזא, ובכולל עיון בבני ברק בראשות הגה"צ רבי יעקב גרינוולד ורואים בלעה"ר שגם בשנת תשפ"ה אברכים ובחורים עם כזו שמחה, והכל מכוחו של אותו זקן, כח הפועל בנפעל, עורכים 'שובבי"ם' שמח.

המשפיע רבי מיילך בידרמן אצל הרבי מעלזא צילום: א.מ.ש

והמשיך ר' מיילך וסיפר על ימי השובבי"ם: כיום זה נראה המצב בהרבה מקומות ששובבי"ם הוא כזה מין גזירה, עד כדי כך שמישהו שאל אותי, מה היה קודם, שובבי"ם ת"ת או גזירות ת"ח ת"ט ? ואילו בבעלזא רואים אברכים ובחורים עם כזה שמחה לומדים שעות רצופות ב"ה.

הרבי מבעלזא ביקש לשמוע איזה ווארט, הרי הרבה יהודים מתעוררים מהדברים שלכם. ר' מיילך השיב שאדרבה ברצונו לשמוע משהו מהרבי, שיוכל למסור לקהל.
המשפיע אמר שה'שפת אמת' מביא לפי פשוטו, 'ויביאה יצחק האהלה שרה אמו', נראה לפי פשוטו, שכשנכנס ראה את שרה אמו, כמובא בזוהר, שהאבות יורדים להשתתף בשמחות הצאצאים, וע"כ וינחם יצחק אחרי אמו.

והמשיך ואמר שהרבי הקדוש ר' שלומ'קה מזוועהיל זצוק"ל על פי רוב לא ראו עליו כלום, מלבד בעת מצוה טאנץ שהיה שרוי אז בדביקות גדולה. היה אחד שהיה תמיד מזכיר אצלו להיוושע בבנים, וניגש אליו לפני הריקודים במצוה טאנץ, והזכיר עצמו, ואז אמר לו הרי כעת הוא הזמן המוכשר לכך, ואכן נושע מיד.

ר' מיילך סיפר לרבי מבעלזא כי פעם הופיע רבי שלומ'קה בקבלת פנים של חתונה, ועד היום לא יודעים בדיוק לשם מה הגיע שם אל חתונה. נכנס ושתה לחיים, ואמר משהו לתוך אזני החתן ומיד יצא. המחותנים ביררו אחד אצל השני האם הזמינו אותו, ואמרו שלא, ואף הכריזו אותו לברכה אחריתא, אך הוא כבר היה אז בחוץ. והסביר למשמשו, שהיה לו אז קוויטל קשה, ולא יכול לסדרו, רק להזכיר אצל החתן כי מלך פורץ גדר.

אומרים מהרבי ה'אמרי חיים' שמוליכים את החתן עם נרות, ואמר שזה להראות לחתן, שאם נותנים להוליך את עצמו מאחרים, נעשה לו אור.

אמרו בירושלים שהכריזו אחד באמירת ברכת שוש תשיש, ולקח הכוס ואמר ברכה אחריתא, ואמרו לו שזה טעות, נענה הלה ואמר אני טועה, אתה טועה... רמז יש בדבר כי מלמדים את החתן שלא יחיה בטעות, רק בחיים האמיתי שאחד יחיד ומיוחד.

הרבי שאל מה חידש השבוע ? וענה שיש תרגום על שובבי"ם, לתרגום יונתן עה"פ 'וידע אלוקים', וַחֲמָא יְיָ צַעַר שִׁעֲבּוּדְהוֹן דִבְנֵי יִשְרָאֵל וּגְלֵי קֳדָמוֹי יַת תִּיוֹבְתָּא דְעָבָדוּ בְּטוּמְרָא דְלָא יָדְעוּ אַנַשׁ בְּחַבְרֵיהּ, זה תשובה שרק הרבוש"ע יודע, שכן באם האדם עומד בנסיון הרי שרק הקב"ה לבדו יודע מכך, ואולם אם לא עומדים בניסיון יודעים מזה עוד אנשים, ולזה קראו תרגום שובבי"ם.

המשפיע אמר שהחתונה תתקיים בקרית צאנז באור ליום ו' שבט, לילה לפני היארצייט של זקנו הרה"ק רבי דוד מלעלוב זצוק"ל. ר' מיילך הוסיף ואמר "מספרים שהיה בלעלוב גוי שהיה בן 118 שנה, וכבר היה במצב חלש, ורצו לקרוא לחברה לא קדישא שלהם, אך הגוי אמר להם, לא, שיש לו עוד זמן לחיות, ואכן יצא מהחולי. שאלו אותו איך ידע, וסיפר שבילדותו כאשר הלך רבי דוד מלעלוב לטבול במקוה מילא את המקום עם זכוכיות, וכך טבל רבי דוד מלעלוב למשך כמה ימים, לאחר כמה ימים כשראו הוריו של הילד שאינו בבית, עקבו אחריו עד שהודה במעשיו והוריו נבהלו מאוד היות ורבי דוד מלעלוב היה מקובל גם אצל הגויים ופחדו ממנו, ולקחו הוריו אל רבי דוד מלעלוב שיתפייס אותו, נענה רבי דוד, אתה זה שרצית להפריע לי ללכת למקווה והעמדת אותי בנסיון ועמדתי בנסיון, אברך אותך באריכות ימים".

הרבי מבעלזא הגיב: ק"ו אצל יהודי שעושה דבר טוב לזולת.

כמו כן סיפר שזקנו רבי דוד מלעלוב (השני) זצוק"ל, לפני כל נדרי ישבו אצלו כל השבורי לב, והוא היה מצחק עמהם ומרומם את לבבם. פעם עבר ר' שמואל שנקר חתן הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, וראה מה שקורה שם, ואמר לרבי דוד, תראה מה קורה פה לפני כל נדרי, ענה לו רבי דוד, שכשיש לילד כאבי שיניים, והאמא לא רגועה, ואף יכולה לרדוף עמו אחרי חתול, העיקר להרגיע אותו, וזה שאתה רואה פה, זה הכאבי שיניים של השכינה הקדושה.

לאחר שבירכו על היין ואיחלו 'לחיים'. איחל הרבי מבעלזא: השי"ת יעזור שהזיווג יעלה יפה, בנין עדי עד, דורות ישרים מבורכים.

הגבאי ר' מיכל פירר אמר שמסר היום שיעור באשדוד, הולך ממקום אחד למקום אחר. המשפיע הגיב ואמר דבר יודעים ורואים שהחינוך שהרבי הכניס בדור ממש מפליא פלאות.

וסיפר שפעם נסע אחד עם רכב, ועבר ברחובות חשוכים, ואמרו אולי לכבות האור, בגלל שלא רואים, ואמרו לו שאם יש אור המאיר בפנים, אז חושך בחוץ, ואם חושך בפנים יש אור בחוץ, הרבי עושה שיהיה אור בפנים. הרבי הגיב ובירך השי"ת יעזור שיהיה אור.

הרבי מבעלזא הרב אלימלך בידרמן

art

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}